LinkedIn is uitgegroeid tot het grootste sociale netwerk voor werkende professionals. Op een LinkedIn (bedrijfs)pagina kun je interessante content delen en het is de perfecte manier om nieuwe klanten te vinden. Daarnaast vergroot het de vindbaarheid van je bedrijf, kun je producten en diensten promoten en nieuws onder de aandacht brengen. Ook voor jou kan het dus zeer interessant zijn om een LinkedIn (bedrijfs)pagina aan te maken én regelmatig interessante content voor jouw doelgroep te plaatsen. In deze blog geef ik 7 tips om het meeste uit jouw LinkedIn (bedrijfs)pagina te halen.
1. Maak gebruik van een contentkalender
Een contentkalender is een handig hulpmiddel om je content te plannen en uit te voeren. Hiermee bereik je jouw doelgroep op het juiste moment, op de juiste plek en met content die ertoe doet. In de contentkalender staat wat voor content je maakt (blogs, video’s, nieuwsberichten) en welke kanalen je inzet voor de verspreiding (website, social media of nieuwsbrief). Met een duidelijke planning zorg je voor continuïteit in je online content. Naast de ingeplande posts is het ook belangrijk om de trends binnen jouw sector te volgen en hierop in te spelen.
2. Vergeet niet om beeld te gebruiken bij je updates
Afbeeldingen en video’s zorgen voor een hogere waarde. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat statussen met beeld voor meer interactie zorgen dan alleen tekst of een link. Updates met een afbeelding zorgen dus voor meer likes en shares. En dit betekent ook weer meer bereik.
3. Deel content van andere bedrijven
Gebruik content van anderen die interessant kan zijn voor jouw doelgroep. Dit kunnen links, gedeelde blogs of video’s zijn. Door de meningen van anderen te delen, laat je zien dat je ontwikkelingen op de voet volgt. Tegelijkertijd houd je je eigen contentproductie up-to-date.
4. Maak gebruik van een uitgelichte post
Heb je waardevolle content? Breng dit extra onder de aandacht door de update vast te pinnen bovenaan je bedrijfspagina. Het maakt niet uit hoeveel berichten je plaatst, dit is het eerste bericht wat je volgers zien. Als mensen op je bedrijfspagina komen, bekijken ze meestal de eerste paar berichten. Een bericht vastpinnen is daarom een goede manier om een belangrijk bericht uit te lichten.
5. Stel vragen aan je volgers
Een goede manier om reacties van je doelgroep te ontvangen, is door vragen te stellen. Vraag bijvoorbeeld wat hun mening is over het gedeelde artikel of wat hun ervaring is. Zo vergroot je de betrokkenheid van je doelgroep.
Bron: http://www.ingrammicrocloud.nl/